Beiträge von beatjunkie

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    Original von Boriz
    ja 15W ist ideal, geht zwar schneller mit mehr W aber da brauchst du einiges an übung damit du nicht alles verbratest ;)


    hat eigendlich nicht mit der leistung zu tun... wenn man viel lötet ist ein stärkerer lötkolben sehr zu empfehlen... vorallem beim löten an wärmeleitenden grossen flächen.


    Wie waren auch schon 40W für SMD Arbeiten zu wenig... viel wartezeiten...

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    Original von MiBfinity
    Es geht ja auch nicht um das Gewicht des Autos, sondern um die ungefederte Masse sowie die Drehmasse bei all den Berechnungen um Gewichte der Räder...


    In der WRC sind imho auch alle auf dem minimalgewicht von 1230kg... aber trotzdem verwenden sie schweineteure magnesiumfelgen... wegen den sprintwerten.

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    Original von Sh@rky
    tönt nicht schlecht, Manny, aber ich muss Dir sagen: der R32, den ich in Bern gehört habe, tönte ca. 250% geiler!


    jepp...aber der r32 sound ist nichts gegen einen zwangsbeatmeten vierzylinder boxer mit supersprint esd!!!!


    das macht wirlich süchtig..und ist auch mitverantwortlich für den etwas hohen verbrauch :D


    rofl :D


    ein jun evo 6 mit gelich viel leistung :
    527PS und 606NM 3.3sec auf 100 und 10.8 sec auf 200



    und lies mal den text zu dem volkswagen :


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    Größere Abstriche dagegen sind beim Fahrwerk zu verbuchen: Die Federn und Dämpfer von KW senken nicht nur die Karosserie um 25 Millimeter ab, sondern reduzieren auch das Federungsvermögen erheblich.
    Die fahrdynamischen Auswirkungen der Umbaumaßnahme halten sich jedoch in Grenzen. Selbst die härtesten Federn und die breitesten Räder können die Probleme aus hohem Schwerpunkt und kurzem Radstand nur bedingt lösen.
    Was nicht heißen soll, dass der böse Golf schlecht um die Ecken kommt. Vor allem an Traktion mangelt es ihm dank des serienmäßigen Allradantriebs nicht. Aber er bleibt nun mal ein Golf, und das zeigt sich in Ermangelung einer entsprechenden Aerodynamik bei hohen Geschwindigkeiten auf der Autobahn ebenso wie im Kurvenlabyrinth des Motoparks Oschersleben, wo sich selbst ein rund 170 PS schwächerer 911 GT3 noch um einen Hauch schneller erweist.


    was hätte wohl der evo mit dem gt3 gemacht :D

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    Original von blackfeather
    Was ich auch billig finde und mir keinen spass bereiten kann.. ist so elektronisches chip-tuning und so... hätte zwar nix gegen einen richtigen pc im auto etwas... aber gegen chiptuning bin ich... bei mir gibts keine elektronik in einem auto, zumindest nicht zur steuerung von wichtigen auto-vorgängen...


    du hast wohl absolut keinen Plan was Chiptuning ist? gell :)


    btw. chiptuning ist ein weiter begriff

    * One Top Fuel dragster 500 cubic inch Hemi engine makes more horsepower
    than the first 4 rows at the Daytona 500.



    * Under full throttle, a dragster engine consumes 1-1/2 gallons of
    nitromethane per second; a fully loaded 747 consumes jet fuel at the
    same rate with 25% less energy being produced.



    * A stock Dodge Hemi V8 engine cannot produce enough power to drive the
    dragster supercharger.



    * With 3000 CFM of air being rammed in by the supercharger on
    overdrive, the fuel mixture is compressed into a near-solid form before
    ignition.
    Cylinders run on the verge of hydraulic lock at full throttle.



    * At the stoichiometric (stoichiometry: methodology and technology by
    which quantities of reactants and products in chemical reactions are
    determined) 17:1 air/fuel mixture for nitromethane the flame front
    temperature
    measures 7050 degrees F.



    * Nitromethane burns yellow. The spectacular white flame seen above the
    stacks at night is raw burning hydrogen, dissociated from atmospheric
    water vapor by the searing exhaust gases.



    * Dual magnetos supply 44 amps to each spark plug. This is the output
    of an arc welder in each cylinder.



    * Spark plug electrodes are totally consumed during a pass. After ½
    way, the engine is dieseling from compression plus the glow of exhaust
    valves at 1400 degrees F. The engine can only be shut down by cutting
    the fuel flow.



    * If spark momentarily fails early in the run, unburned nitro builds up
    in the affected cylinders and then explodes with sufficient force to
    blow
    cylinder heads off the block in pieces or split the block in half.



    * In order to exceed 300 mph in 4.5 seconds dragsters must accelerate
    an average of over 4G's. In order to reach 200 mph well before
    half-track,
    the launch acceleration approaches 8G's.



    * Dragsters reach over 300 miles per hour before you have completed
    reading this sentence.



    * Top Fuel Engines turn approximately 540 revolutions from light to
    light!



    * Including the burnout the engine must only survive 900 revolutions
    under load.



    * The redline is actually quite high at 9500rpm.



    * The Bottom Line; Assuming all the equipment is paid off, the crew
    worked for free, and for once NOTHING BLOWS UP, each run costs an
    estimated
    $1,000.00 per second.



    * The current Top Fuel dragster elapsed time record is 4.441 seconds for
    the quarter mile (10/05/03, Tony Schumacher). The top speed record is
    333.00 mph. (533 km/h) as measured over the last 66' of the run
    (09/28/03 Doug Kalitta).



    Putting all of this into perspective:


    You are driving the average $140,000 Lingenfelter "twin-turbo" powered
    Corvette Z06. Over a mile up the road, a Top Fuel dragster is staged
    and ready to launch down a quarter mile strip as you pass. You have the
    advantage of a flying start. You run the 'Vette hard up through the
    gears and blast across the starting line and past the dragster at an
    honest
    200 mph. The 'tree' goes green for both of you at that moment.


    The dragster launches and starts after you. You keep your foot down
    hard, but you hear an incredibly brutal whine that sears your eardrums
    and
    within 3 seconds the dragster catches and passes you. He beats you to the
    finish line, a quarter mile away from where you just passed him. Think
    about
    it, from a standing start, the dragster had spotted you 200 mph and not
    only caught, but nearly blasted you off the road when he passed you
    within a
    mere 1320 foot long race course.



    That folks, is acceleration



    BESCHLEUNIGUNG
    0 - 100 km/h = 0,6 sec
    0 - 200 km/h = 1,3 sec
    0 - 300 km/h = 2,2 sec
    0 - 400 km/h = 3,4 sec
    0 - 500 km/h = 4,9 sec